Kommesk-Omir Life Insurance Company has been certified for compliance with the quality management system according to the following standards: ST RK ISO 9001-2016 (ISO 9001:2015) Quality Management Systems. Requirements.
Covered certification area:
- CCЕA 65.11.2 Non-public life insurance.
- CCЕA 65.20.0 Reinsurance
ST RK is the National Standard of the Republic of Kazakhstan.
This standard is based on a number of quality management principles such as strong customer focus, management motivation and involvement, process approach and continuous improvement.
The application of a quality management system is a strategic decision for an organization that helps to improve its performance and provide a solid foundation for initiatives oriented to sustainable development.
Potential benefits for the organization from application of the quality management system based on this standard are:
– ability to provide consistently products and services that meet the consumer’s requirements and applicable statutory and regulatory legal requirements;
– creating opportunities to increase customer satisfaction;
– directing efforts to risks and opportunities related to the organization’s environment and goals;
– opportunity to demonstrate compliance with the established requirements of the quality management system.
«Коммеск-Өмір» получила сертификат ISO
Компания по страхованию жизни «Коммеск-Өмір» прошла сертификацию на соответствие системе менеджмента качества по следующим стандартам: СТ РК ISO 9001-2016 (ISO 9001:2015) «Системы менеджмента качества. Требования».
Область сертификации, на которую распространяется действие:
- ОКЭД 65.11.2 Негосударственное страхование жизни.
- ОКЭД 65.20.0 Перестрахование.
СТ РК – это Национальный стандарт Республики Казахстан.
Этот стандарт основан на ряде принципов менеджмента качества, таких, как сильная клиентоориентированность, мотивация и вовлеченность руководства, процессный подход и постоянное совершенствование.
Применение системы менеджмента качества является стратегическим решением для организации, которое помогает улучшить результаты ее деятельности и обеспечить прочную основу для инициатив, ориентированных на устойчивое развитие.
Потенциальными преимуществами для организации от применения системы менеджмента качества, основанной на настоящем стандарте, являются:
– способность стабильно предоставлять продукцию и услуги, которые удовлетворяют требования потребителей и применимые законодательные и нормативные правовые требования;
– создание возможностей для повышения удовлетворенности потребителей;
– направление усилий на риски и возможности, связанные со средой и целями организации;
– возможность продемонстрировать соответствие установленным требованиям системы менеджмента качества.